Všeobecné obchodné podmienky
A. Úvod
Mgr. Mária Fehérová – CA DEL MAR (ďalej len DELMAR trnava) predáva zájazdy
organizované cestovnými kanceláriami (ďalej iba CK) v zmysle Zákona o
zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr.
Predávané zájazdy sú organizované príslušnou CK v aktuálne platných cenách a za
podmienok stanovených vo Všeobecných zmluvných podmienkach (ďalej len VZP).
Obchodné podmienky elektronického obchodu DELMAR trnava upravujú vzťahy
vznikajúce medzi zákazníkom a DELMAR trnava pri objednaní zájazdu.
B. Uzavretie zmluvy
Objednávka - je vyjadrením predbežného záujmu
o konkrétny zájazd zo strany zákazníka. Možno ju spraviť ľubovoľným spôsobom
ako napr. vyplnením a odoslaním interaktívneho formulára, telefonicky,
elektronickou poštou (ďalej len e-mailom), osobne a pod. Objednávka je platná
ak sa požadovaný zájazd nachádza v aktuálnej ponuke zastúpených CK.
Prijatie objednávky na spracovanie - po
obdržaní objednávky DELMAR trnava
neodkladne potvrdí jej príjem na spracovanie spôsobom podľa pokynov
zákazníka.
Spracovanie objednávky – na základe platnej
objednávky DELMAR trnava uskutoční nezáväznú rezerváciu požadovaného zájazdu a
oboznámi zákazníka s možnosťou uzavretia Zmluvy o obstaraní zájazdu a dobou
platnosti rezervácie. V prípade nejasnosti objednávky alebo pri existencii inej
skutočnosti brániacej rezervácii zájazdu DELMAR trnava kontaktuje zákazníka za účelom informovania o
možnostiach zrealizovania objednávky.
Uzavretie zmluvy o obstaraní zájazdu – ak si
zákazník praje uzavretie Zmluvy o obstaraní zájazdu DELMAR trnava mu vyhotoví a
sprístupní písomný návrh Zmluvy o obstaraní zájazdu a Poistnej zmluvy, dobu
platnosti návrhu a Všeobecné zmluvné podmienky (VZP) upravujúce zmluvu o
obstaraní zájazdu a Všeobecné poistné podmienky upravujúce Poistnú zmluvu.
Zákazník nesmie zmeniť, upraviť alebo doplniť
(s výnimkou ručne dopísaných alebo opravených osobných údajov cestujúcich a
podpisu) v žiadnej časti písomný návrh Zmluvy o obstaraní zájazdu alebo
Poistnej zmluvy, ktoré mu DELMAR trnava sprístupnil vo formáte určenom na tlač
a musí zachovať jeho stav, aký obdržal od DELMAR trnava e-mailom.
Za prijatie návrhu zákazníkom sa považuje
písomné doručenie doplnenej (meno, priezvisko, adresa a dátum narodenia
objednávateľa a meno priezvisko a dátum narodenia cestujúcich) a podpísanej
Zmluvy o obstaraní zájazdu a vyjadrenie súhlasu s Poistnou zmluvou a zaplatenie
požadovanej platby za zájazd vrátane poistenia, a to v čase platnosti návrhu na
uzavretie zmluvy. Za zaplatenie čiastky sa považuje pripísanie sumy na účet
DELMAR trnava alebo písomné doručenie hodnoverného dokladu o zadaní
neodvolateľného príkazu na úhradu sumy na účet DELMAR trnava. Akceptácia
Poistnej zmluvy je platná iba pri súčasnom prijatí návrhu Zmluvy o obstaraní
zájazdu zo strany zákazníka.
V prípade kúpy "na poslednú chvíľu"
(odchod do 3 dní po uzavretí Zmluvy o obstaraní zájazdu) sa za prijatie návrhu
zákazníkom považuje akceptovanie doplnenej (meno, priezvisko, adresa a dátum
narodenia objednávateľa a meno priezvisko a dátum narodenia cestujúcich) Zmluvy
o obstaraní zájazdu a vyjadrenie súhlasu s Poistnou zmluvou a zaplatenie
požadovanej platby za zájazd vrátane poistenia, a to v čase platnosti návrhu na
uzavretie zmluvy. Za zaplatenie čiastky sa považuje pripísanie sumy na účet
DELMAR trnava. Akceptácia Poistnej zmluvy je platná iba pri súčasnom prijatí
návrhu Zmluvy o obstaraní zájazdu zo strany zákazníka.
Prijatie návrhu na uzavretie zmluvy o
obstaraní zájazdu zo strany zákazníka po uplynutí jeho platnosti sa považuje,
za novú objednávku zákazníka, ktorú DELMAR trnava bez odkladu v skrátenej
procedúre potvrdí v prípade, že takýto zájazd bez zmeny je možné potvrdiť.
Potvrdenie spracovania zmluvy – DELMAR trnava
písomne potvrdí zákazníkovi spracovanie zmluvy zaslaním potvrdenej Zmluvy o
obstaraní zájazdu a Poistky.
Ukončenie zmluvy – platnosť uzavretej zmluvy o
obstaraní zájazdu môže zákazník ukončiť podľa
Všeobecných zmluvných podmienok prináležiacich ku zakúpenému zájazdu.
Zákazník splnomocňuje DELMAR trnava stornovať
zájazd (v zmysle VZP upravujúcich stornovaný zájazd), ktorý hradí zákazník
viacerými platbami v rôznych časových obdobiach (systém zálohy a doplatku) v
prípade, ak zákazník nereaguje na výzvu o úhradu doplatku zájazdu a uhradená
záloha nepostačuje na pokrytie prípadných storno poplatkov zájazdu DELMAR
trnava nie je povinný uvedené právo využiť a jeho konanie na základe tohoto
plnomocenstva sa považuje za dobromyseľné. Právo DELMAR trnava požadovať od klienta
doplatok sumy rovnajúcej sa výške storno poplatkov CK na základe Všeobecných
zmluvných podmienok CK týmto nie je dotknuté.
Informácie potrebné k nástupu na zájazd (ďalej
pokyny)
• informácie, ktoré sú pre klienta nevyhnutné
k jeho nástupu na zájazd odovzdáva klientovi DELMAR trnava elektronickou poštou
• spôsob doručenia pokynov je dohodnutý v ZOZ
pri jej uzatváraní
• pokyny CK doručí DELMAR trnava a tá ich
ihneď preposiela klientovi
• o odovzdaní pokynov si DELMAR trnava vedie
záznam Odstúpenie od zmluvy zo strany objednávateľa (ďalej storno zájazdu)
• storno zájazdu a jeho spoplatnenie je
upravované vo VZP príslušnej CK
• klient zasiela podpísané storno DELMAR
trnava, ktorá ihneď a bez zbytočného prieťahu tento zašle danému
touroperátorovi
• DELMAR trnava pripraví pre klienta písomný
doklad o stornovaní zosumarizovaním obdržaných platieb od klienta, s vyčísleným
stornopoplatkom a vyčíslenou vratkou pre klienta, zároveň v tomto doklade
objednávateľ písomne oznámi, aby mu bola vrátená zostávajúca suma na účet
• pokiaľ si objednávateľ zakúpil poistenie
sprostredkované DELMAR trnaval a storno spĺňa všetky náležitosti poistného
prípadu, DELMAR trnava sa zaväzuje pripraviť všetky podklady súvisiace so
stornom pre objednávateľa a poskytnúť mu svoju súčinnosť pri skompletizovaní
poisťovňou vyžadujúcich dokladov
C. Zákaznícky servis
DELMAR trnava zabezpečuje zákazníkovi
kompletný servis vo veci zakúpeného zájazdu ako sú zmeny zájazdu, zmeny
osobných údajov, odstúpenie od zmluvy, doručenie pokynov k nástupu na zájazd,
reklamácie a podobne v zmysle VZP organizujúcej CK.
DELMAR trnava v rámci zákazníckeho servisu
komunikuje so zákazníkom písomne spôsobom akým poslala zákazníkovi návrh zmluvy
o obstaraní zájazdu. Zákazník v prípade zmeny kontaktu sa zaväzuje bezodkladne
informovať DELMAR trnava o novom kontakte.
D. Osobné údaje
DELMAR trnava získava osobné údaje zákazníkov
s jeho súhlasom výlučne na základe poverenia zastúpených CK a zastúpenej
poisťovne za účelom uzavretia platnej zmluvy a zabezpečenia riadneho plnenia z
nej vyplývajúceho pre zmluvné strany. DELMAR trnava poskytuje získané osobné
údaje výlučne organizujúcej CK a poisťovni.
E. Reklamácia zakúpených a poskytnutých
služieb
Reklamácie služieb poskytnutých DELMAR trnava
je možné doručiť doporučenou poštou písomne na korešpondenčnú adresu.
Reklamácie na služby poskytnuté v rámci zakúpeného zájazdu sa riadia VZP
organizujúcej CK. DELMAR trnava nie je oprávnená vybaviť takéto reklamácie a po
prijatí od zákazníka ich postupuje na vybavenie organizujúcej CK. Reklamácie a
nároky ohľadom uzavretej Poistnej zmluvy rieši výlučne príslušná poisťovňa.
• reklamáciu je potrebné zaslať písomne hneď
(maximálne do 3 mesiacov po návrate) aj s prílohami (reklamačný protokol z
miesta pobytu potvrdený delegátom CK resp. recepciou, fotografie a iné dôkazové
materiály).
Objednávateľ má možnosť zaslať svoju
reklamáciu:
1/ na adresu DELMAR trnava
2/ na adresu organizujúcej CK
• právne zodpovedný za vyriešenie reklamácie
je usporiadateľ zájazdu, čiže organizujúca CK.
• po obdržaní reklamácie túto ihneď zašle CK a
táto je zo zákona povinná sa k reklamácii vyjadriť ihneď, do 3 dní , maximálne
do 1 mesiaca.
Spracovávanie osobných údajov
• zber a spracovanie osobných údajov v DELMAR
trnava prebieha v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z.
• DELMAR trnava nijakým spôsobom nezneužije
osobné údaje zákazníkov
• zákazník môže svoj súhlas so spracovaním OÚ
kedykoľvek odvolať a to e-mailom, resp. poštou
• pri akomkoľvek podozrení s neoprávnením
nakladaním s OÚ, má zákazník právo obrátiť sa na Úrad pre ochranu osobných
údajov. Ochrana osobných údajov a ich spracovanie bude realizované v súlade so
ZOOÚ. Ďalšie prípadné osobitné práva Zákazníka tu nespomenuté upravuje
ustanovenia § 28 ZOOÚ.
*) skratky používané v týchto obchodných
podmienkach:
certifikát - doklad o poistení proti
insolventnosti CK
CK - cestovná kancelária, ktorá usporiadava
zájazd = obstarávateľ služieb
objednávateľ - osoba staršia ako 18 r. ,
právne zodpovedná
OÚ - osobné údaje
pokyny - ide o doklady, ktoré objednávateľ a
spolucestujúce osoby potrebujú k nástupu na zájazd. Ide predovšetkým o vouchery
(ubytovací poukaz), dopravné ceniny (na autobus resp. letenky), informácie a
kontakty (dátum, čas stretnutia, odchodu, delegát, non-stop pohotovostná linka CK)
....a iné presne špecifikované v Zák. o
zájazdoch č. 281/2001 Z.z. a VZP danej CK
VZP - všeobecné zmluvne podmienky, ktorými sa
upravujú vzťahy medzi CK a zákazníkom
zákazník - osoba ktorá odoslala nezáväznú
objednávku
ZOZ - zmluva o obstaraní zájazdu uzatvorená v
zmysle Zák. o zájazdoch č. 281/2001 Z.z.
ZOOÚ - zákon o ochrane osobných údajov
F.
Platobné informácie
DELMAR trnava prijíma úhradu ceny zájazdu
nasledovnými spôsobmi podľa uváženia zákazníka:
Vkladom hotovosti na účet DELMAR trnava alebo
bezhotovostným prevodom na daný účet
Zadaním neodvolateľného príkazu na úhradu na
účet DELMAR trnava prostredníctvom
elektronického bankovníctva prípadne na pobočke svojej banky (v tomto prípade
je potrebné doručiť spolu s osobnými údajmi aj doklad o úhrade).
Identifikačné údaje platby:
Variabilný symbol: číslo objednávky
Konštantný symbol: 0308
Príjemca platby/názov účtu: Mgr.Mária Fehérová
– CA DEL MAR za DELMAR trnava